Instruccións (FAQs):
|
||
¿Que é Etnonet 1.0 - Descubre Galicia? | ||
É un programa en contorno web mediante páxinas
htm e html que ten como obxectivo fundamental que os nosos alumnos e
alumnas descubran a diversidade paisaxística e cultural da Comunidade
Autónoma na que viven: Galicia.
A aplicación amosa máis dun cento de destinos de interés en Galicia (non están todos os que son, pero si son todos os que están).
|
||
¿A quen vai dirixido? | ||
Está deseñado para alumnos
do terceiro ciclo de primaria e para todos os da ESO, e presenta dous
niveis: Básico e Avanzado:
Podería tamén empregarse para etapas educativas posteriores (bacharelato, ciclos formativos,...) como recurso dunha metodoloxía específica acorde coas súas idades.
|
||
¿Como se estructura a aplicación? | ||
Etnonet 1.0 está
estructurado en pantallas de 10 preguntas cada unha, con catro opcións de
resposta, das cales só unha é correcta.
|
||
¿Como funciona? | ||
Cando entramos na
aplicación os alumnos e alumnas deberán seleccionar o nivel que lles
asignou o profesor (Básico ou Avanzado). Premendo na opción desexada
aparecerá a primeira pantalla con dez preguntas. Cada pregunta
amosa no lado dereito da ficha unha fotografía dun lugar de
interés en Galicia (polo seu valor paisaxístico, cultural,
monumental,...) e á esquerda catro posibles respostas á pregunta
formulada na parte superior en negriña.
Se prememos unha resposta incorrecta veremos un emoticón de tristura e se acertamos aparecerá un emoticón de ledicia. Os acertos e erros incidirán directamente na puntuación final de cada serie de 10 preguntas. Podemos visualizar cada serie en dous modos:
Como proposta suxírese a conveniencia de visualizar e contestar nun primeiro momento as preguntas de unha en unha e ao final da serie visualizar as dez preguntas coas súas respostas en conxunto.
|
||
¿Como traballamos coa aplicación en clase? | ||
Podemos traballar esta
aplicación dentro da área de "Coñecemento do Medio" en
Primaria (ou en Ciencias Sociais se estamos con alumnos da ESO). Os
alumnos situaranse en parellas frente a cada ordenador, seleccionarán o
nivel que lles teña asignado previamente o profesor (avanzado ou básico
para os que presenten necesidades educativas especiais) . A maioría
das preguntas non forman parte dos seus coñecementos (Etnonet 1.0 non
é tanto unha aplicación para avaliar coñecementos como un recurso para
a aprendizaxe), polo tanto poñeremos á disposición dos alumnos
atlas, libros de xeografía, enciclopedias, guias turísticas,... para que
poidan indagar en parellas o problema plantexado e resolvelo con
garantías de éxito (outra posibilidade é que esta información a
obteñan dende internet usando algún dos buscadores máis frecuentes:
Google, Yahoo, Msn, Ozú,...). É importante que os alumnos lean a fiestra
de información adicional que se amosará ó acertar a pregunta.
Unha vez resolta cada pantalla completamente co menor número de erros
posibles, daranlle á opción "Amosar tódalas preguntas" e
estudiarán cales eran as opcións correctas e onde erraron nas súas
respostas. Seguidamente actualizarán a páxina e voltarán a respostalas
(cada vez que actualicemos a pantalla barallaranse as dez preguntas de que
consta así como as respostas de cada unha delas). Non se permitirá pasar
á páxina seguinte ata ter un 100% de rendemento. Os botóns de paso de
páxinas atópanse na parte superior debaixo do logo "etnonet".
Sinalar que nas dez preguntas de cada pantalla haberá lugares das catro provincias galegas e non existe unha progresión en canto á dificultade dentro das seis (no nivel Básico) ou dez (nivel Avanzado) series de cada nivel.
|
||
Testeo | ||
Este programa foi aplicado
xa en clase no último trimestre do curso anterior 2003/04 por alumnos de
4º de Primaria e no actual 2004/05 por alumnos do terceiro ciclo de
primaria (5º e 6º curso) con resultados óptimos (no CEIP no que
traballo: o CEIP O Piñeiriño en Vilagarcía de Arousa). O feito de poder
comprobar o resultado de forma inmediata unido á abundancia de
fotografías, fiestras de información adicional con ideas resumidas en
breves frases e palabras clave en negriña, fan del un recurso motivador e
de deseño atractivo para os niveis superiores de Educación Primaria. De
momento non foi testado en ningún centro de Educación Secundaria
Obrigatoria.
Comprobouse que funciona perfectamente tanto en Windows 98 como Windows XP a unha resolución de 800X600. Só se atopou problemas nun equipo que non tiña instalado Macromedia Flash Player para visualizar a fiestra adicional que se abre ao acertar as preguntas no nivel Básico.
|
||
¿Por que Etnonet 1.0? | ||
En Etnonet pretende ser un
proxecto con continuidade, de ahí o feito de asignarlle un número de
versión (1.0). Nesta primeira entrega tivo como obxectivo que
os nenos e nenas dos nosos colexios descubran Galicia como unha
realidade paisaxística e cultural singular. Co mesmo deseño de
programa poderemos traballar outros aspectos nun futuro: un vocabulario temático, a
literatura galega, costumes, ...
O nome de Etnonet está formado a partires das verbas: Etnografía galega en internet.
|
||
(c) Xosé Antón Vicente Rodríguez - CEIP O Piñeiriño