Youtubers Deportivos
Elaboración propia (proxecto cREAgal) vía Canva. Infografía - Youtubers deportivos (EDF) (Licenza de contido Canva)
"Youtubers deportivos" é un REA (Recurso Educativo Aberto) que pretende introducir aos estudantes na iniciación deportiva, en concreto, nos deportes individuais. Na situación de aprendizaxe o alumnado terá que crear videotitoriais co obxectivo de ofrecerlle a outro alumnado unha forma diferente de aprender diferentes aspectos sobre dous deportes: o bádminton e o pickleball.
Para iso traballarán nas sesións de Educación Física os xestos técnicos e a táctica de ambos deportes, permitíndolles adquirir coñecementos para poder crear os seus propios videotitoriais. Tamén terá un gran protagonismo o material audiovisual de Polos Creativos, xa que serán as ferramentas de traballo do noso alumnado.
Tendo en conta isto, os nenos e nenas de 5º convertiranse en youtubers deportivos.
O REA "Youtubers deportivos" ten como obxectivos principais:
1- Fomentar a práctica regular de xogos deportivos individuais, como son o bádminton e o pickleball, contribuíndo deste modo á promoción da saúde física, mental e social.
2- Iniciar a práctica de habilidades motrices específicas promovendo a toma de decisións, tanto técnicas como tácticas, durante o xogo.
3- Desenvolver habilidades sociais que fomenten a igualdade e inclusión na práctica deportiva.
4- Adquirir a capacidade de analizar de xeito crítico a información obtida de fontes dixitais.
5- Vencellar o emprego de ferramentas audiovisuais á práctica deportiva.
Trátase dunha secuencia de aprendizaxe na que se propón, mediante unha contextualización motivadora conectada coa realidade do alumnado, a superación, de forma cooperativa, dun reto ou dunha problemática mentres se traballan os contidos propios da área.
Ao longo da mesma, e de maneira interdisciplinar, expóñense os coñecementos, destrezas, valores e actitudes mediante un enfoque competencial e abordando os mesmos a través de metodoloxías activas.
As situacións de aprendizaxe do proxecto cREAgal estrutúranse en cinco fases:
- A primeira fase está centrada na motivación do alumnado, a identificación da temática e descrición do reto.
- A segunda fase trata de activar os coñecementos previos do alumnado.
- Na seguinte fase, a terceira, lévase a cabo unha conexión entre as aprendizaxes, habilidades e destrezas que xa posúe o alumnado cas novas aprendizaxes.
- Na cuarta fase, o alumnado desenvolverá o reto proposto poñendo en xogo todo o aprendido.
- Por último, a quinta fase, está reservada para a valoración xeral da actividade, a coavaliación de retos, a propia autoavaliación e a recompilación de propostas de mellora.