Orientacións e recomendacións de uso
Algunhas recomendacións para o uso deste recurso na aula son:
Recursos materiais necesarios
O REA está deseñado para permitir ao profesorado adaptar as propostas de traballo para o alumnado aos recursos dispoñibles.
Para a presentación do REA e as tarefas individuais e de grupo das fases 2 e 3: un equipo informático.
Para os produtos dixitais da fase 4 non se determina o procedemento de elaboración. Recomendacións segundo os tres tipos de recursos:
- Sen medios dixitais: uso de cartolina, tesoiras, pegamento e outros materiais comúns da aula.
- Con aplicación sen conexión a Internet: uso de LibreOffice Draw para a elaboración dos carteis, pulseiras, rótulos e invitacións. Hai que ter en conta que este tipo de aplicación non permite o traballo compartido sobre o mesmo produto.
- Co uso de servizos en Internet: utilización da plataforma AbalarBox como soporte para o traballo colaborativo de creación dos produtos dixitais.
Proposta de agrupamentos para actividades grupais
A primeira proposta de tarefa de grupo do REA vai dirixida a todo o grupo-clase, co dobre obxectivo de motivar e activar os coñecementos previos do alumnado.
Na fase 2 organízanse grupos heteroxéneos para descubrir o que sabemos sobre deportes individuais e colectivos. Recoméndase que eses grupos traballen xuntos ao longo de todo o REA.
No REA non se fai mención ao número de alumnas e alumnos que integran cada grupo pois dependerá da totalidade do alumnado. De ser posible o número debería estar en torno a 6, aínda que iso supoña a redución de grupos.
Produtos finais
O REA consiste na planificación e gravación de videotitoriais sobre os deportes individuais que se presentan nesta situación de aprendizaxe: o bádminton e o pickleball.
Para iso o alumnado debe coñecer o material que a Consellería enviou aos centros para os Polos Creativos. Se non foi o caso do voso centro, sempre se pode solicitar aos CFR da vosa zona ou ao CAFI.
Cada grupo terá como produto final un videotitorial no que explica algunhas das temáticas que se ofrecen ao final da Fase 3.
Enfoque multinivel do reto
Tanto os retos como as tarefas individuais preséntanse multiniveladas, con varias opcións identificadas por diferentes nomes, como poden ser "Responde!", "Encher espazos" ou "Sopa de letras". O alumnado pode escoller segundo o seu criterio calquera das actividades individuais, no diario de aprendizaxe existen apartados específicos para que a alumna e o alumno expliquen, se así o consideran, os motivos da elección.
O reto de construír ou elaborar o videotitorial preséntase con diferentes temáticas para os dous deportes individuais entre as que terán que escoller. Isto permite que o alumnado escolla a temática na que se sinte máis cómodo. Tamén poderán escoller a forma de gravar o videotitorial co diferente material que se lle presenta.
O profesorado pode orientar e recomendar actividades.
Diario de aprendizaxe
O diario de aprendizaxe ofrécese como unha proposta de guía de reflexión (non avaliable) para o propio alumnado. Busca que recapaciten sobre as súas aprendizaxes e a maneira na que eles aprenden (estreitamente ligado ca competencia aprender a aprender). Pero é tamén para o profesorado xa que aínda que non sexa unha actividade avaliable, a revisión dos diarios de aprendizaxe pode servir para guiar e reorientar a nosa práctica docente e adaptarse mellor ás características do noso alumado.
No diario, respóndense cuestións relativas ás aprendizaxes adquiridas e ao proceso e valoración destas. O alumnado ao rematar cada unha das fases ten unha "chamada" ao diario. Debido ao carácter especial da nosa área o diario está pensado para poder utilizalo de diversas maneiras, (tanto de maneira dixital como a man e de maneira completa ou segmentada por fases) como o docente decida:
- Opción A: O diario pódese imprimir en formato "libriño" en A5, un tamaño razoable e funcional se decidimos que os nosos alumnos e alumnas o leven ao pavillón ou ximnasio (espazo de xogo) e poidan cubrir nun momento da sesión a fase que se considere.
- Opción B: O diario pódese imprimir por fases e ser entregado segmentado como se fose unha ficha a realizar ao finalizar cada fase.
- Opción C: O diario pódese realizar e editar directamente no ordenador, coma unha tarefa á realizar na casa ou no seu tempo libre e posteriormente ser entregado ao rematar cada fase (se é segmentado) ou ao finalizar á situación de aprendizaxe (arquivo enteiro).
Búscase ter o maior tempo motriz polo que, aínda que a reflexión e análise sexan parte da aprendizaxe, débese pensar a mellor maneira de utilizalo en base as características do noso alumnado, a tipoloxía, infraestrutura e características do noso centro e material tecnolóxico dispoñible (no centro e fogares do alumnado).
Sesións de Educación Física de compromiso motor
As sesións de EF con compromiso motor estarán centradas na práctica de aspectos técnicos e tácticos do bádminton e do pickleball e na aplicación destes en situacións xogadas.
A planificación das sesións que se describen no apartado "2.2. Temporalización" debe entenderse como unha proposta de organización que logo o docente deberá concretar segundo as características do alumnado, recursos e instalacións dispoñibles.
Modelos de sesión para a elaboración de sesións desta situación de aprendizaxe:
Acceso ao documento en formato editable.
Tratamento da diversidade
O REA do alumnado ten as opcións de lectura facilitada, audio e apoio visual como complemento para todo aquel alumnado que necesite máis opcións de comprensión que a principal que se ofrece. A maiores, debemos recordar que as sesións motrices tamén deben ter en conta o deseño DUA, polo que se recomenda elaborar as sesións tendo en conta as características do voso grupo clase.