Saltar navegación

2.2. Temporalización

Temporalización do REA

Esta situación de aprendizaxe está deseñada para 9 sesións. Débese ter en conta que esta proposta de distribución busca como obxectivo principal non reducir en exceso o tempo de acción motriz co alumnado. A tipoloxía da área e o escaso número de sesións anuais, fan que o compoñente motriz sexa sempre unha prioridade sen obviar que haberá momentos na aula ordinaria para exploración de contidos e realización de actividades interactivas que guían este REA. 

Na proposta plantéxase unha primeira sesión na aula na que se entenderá o reto proposto (Fase 1), se realizarán uns exercicios interactivos nos que activar os seus coñecementos previos conceptuais dos contidos a tratar e presentarase a ficha de equipo (Fase 2) e se presentará o contido das barreiras arquitectónicas do punto 3.1 (Fase 3). A elaboración dos grupos, aínda que estea enmarcado na segunda fase, realizarémolo na segunda sesión, que xa é motriz, cunha dinámica e xa poderán cubrir a ficha entregada na primeira sesión correspondente á configuración do seu equipo.

A partir dese intre, comezaríamos a segunda parte da Fase 3 relativa aos contidos propios de Educación Física que teñen relación co reto. A dinámica das sesións que propoñemos é que o alumnado teña a posibilidade de visualizar previamente na casa (ou nun momento que non sexa durante a sesión) o contido que imos tratar durante as sesións motrices para así anticipar eses contidos. Os contidos trataranse igualmente nas sesións motrices pero esa ampliación con vídeos e lectura, ten máis profundidade no REA interactivo, que sería o fío condutor da situación de aprendizaxe. Tamén posto que o diario de aprendizaxe require dun proceso de reflexión ao rematar cada fase, cubrirase nun momento ao final de cada fase, ben sexa na aula ou noutro momento que o alumnado atope.

As fases 4 e 5, correspondentes á elaboración do reto e as conclusións e coavaliación dos retos, realízanse tamén no pavillón/ximnasio xa que este reto consiste na elaboración/construción de circuítos motrices.

Fase Seccións Descrición do traballo a desenvolver Temporalización
FASE 1: Presentación

1.1 A vida e os obstáculos

1.2 O reto

1.3 Obxectivos

1.4 O noso plan de acción

1.5 Diario de aprendizaxe

  • Presentación da situación de aprendizaxe: as nosas habilidades para a superación de obstáculos e a súa relación cas barreiras arquitectónicas e a inclusión. 
  • Comprender o reto, os obxectivos e as metas a alcanzar co mesmo.
  • Entender os pasos á realizar durante a situación de aprendizaxe para acadala con éxito.
  • Explicación do diario de aprendizaxe e chamada para cubrir a fase 1 do mesmo.

Sesión 1

Aula ordinaria

FASE 2:
As túas habilidades para superar obstáculos

2.1 Que habilidades tes?

2.2 Os grupos

2.3 Canto sabes das túas habilidades?

2.4 Diario de aprendizaxe

  • Actividade grupal e actividades multinivel de coñecementos previos, centradas en habilidades motrices. (S1)
  • Pautas para un bo traballo en equipo. Presentar a ficha de equipo que deberán de cubrir e entregar ao finalizar o reto. (S1)
  • Chamada para cubrir a fase 2 do diario de aprendizaxe.
  • Formación de equipos nivelados e sesión motriz de avaliación inicial /coñecementos previos. (S2)

Sesión 1 (S1)

Aula ordinaria

Sesión 2 (S2)

Sesión motriz

FASE 3: Prepárate para superar barreiras

3.1 Un mundo feito para todos?

3.2 Capacidades físicas básicas

   3.2.1 Saltos á corda

   3.2.2 Parkour

3.3 Valora os teus progresos

3.4 Diario de aprendizaxe

  • Traballo da empatía: diferentes capacidades/habilidades das persoas, diferentes niveles de execución... (S1)
  • Actividades e centradas no coñecemento de que son as barreiras arquitectónicas e como poden influír na nosa vida. (S1)
  • Análise dos espazos de xogo.
  • As capacidades físicas básicas e a súa mellora a través de actividades coma os saltos á corda e o parkour. Guía de traballo para as sesións motrices posteriores. (S3)
  • Actividades e xogos centradas na mellora das capacidades físicas básicas a través dos saltos á corda (S3-S4)
  • Actividades e xogos centradas na mellora das capacidades físicas básicas a través do Parkour (S5-S6)
  • Chamada a cubrir a fase 3 do seu diario de aprendizaxe.

Sesión 1 (S1)

Aula ordinaria e  complementar con 'Flipped Classroom'

Sesións 3, 4, 5 e 6

(S3, S4, S5, S6)

Sesións motrices centradas nos contidos

FASE 4: Construción dos circuítos

4.1 O camiño para conseguilo

   4.1.1 Pensa e idea

   4.1.2 Monta e proba

   4.1.3 Elabora e entrega

4.2 Comproba o teu reto

4.3 Diario de aprendizaxe

  • Ideas para a montaxe e práctica dos circuítos. Probas de montaxe e ideas de circuítos. Realización en grupo do propio circuíto. (S7)
  • Entrega ficha de grupo co esbozo do circuíto. (S7)
  • Chamada a cubrir a fase 4 do seu diario de aprendizaxe.

Sesión 7 (S7)

Sesión motriz

FASE 5: E para finalizar...

5.1 Coavaliación e outras opinións

5.2 O traballo en equipo

5.3 Valoro o meu traballo

5.4 Diario de aprendizaxe

  • Produto final: construción de circuítos e superación dos mesmos (S8-S9)
  • Coavaliación dos circuítos presentados. (S8-S9)
  • Conclusións (S9)
  • Chamada a cubrir a fase 5 do seu diario de aprendizaxe e entrega do mesmo.

Sesións 8 e 9 (S8 e S9)

Sesións motrices

Feito con eXeLearning (Nova xanela)