Temporalización do REA
Esta situación de aprendizaxe está deseñada para 9 sesións. Débese ter en conta que esta proposta de distribución busca como obxectivo principal non reducir en exceso o tempo de acción motriz co alumnado. A tipoloxía da área e o escaso número de sesións anuais, fan que o compoñente motriz sexa sempre unha prioridade sen obviar que haberá momentos na aula ordinaria para exploración de contidos e realización de actividades interactivas que guían este REA.
Na proposta plantéxase unha primeira sesión na aula na que se entenderá o reto proposto (Fase 1), se realizarán uns exercicios interactivos nos que activar os seus coñecementos previos conceptuais dos contidos a tratar e presentarase a ficha de equipo (Fase 2) e se presentará o contido das barreiras arquitectónicas do punto 3.1 (Fase 3). A elaboración dos grupos, aínda que estea enmarcado na segunda fase, realizarémolo na segunda sesión, que xa é motriz, cunha dinámica e xa poderán cubrir a ficha entregada na primeira sesión correspondente á configuración do seu equipo.
A partir dese intre, comezaríamos a segunda parte da Fase 3 relativa aos contidos propios de Educación Física que teñen relación co reto. A dinámica das sesións que propoñemos é que o alumnado teña a posibilidade de visualizar previamente na casa (ou nun momento que non sexa durante a sesión) o contido que imos tratar durante as sesións motrices para así anticipar eses contidos. Os contidos trataranse igualmente nas sesións motrices pero esa ampliación con vídeos e lectura, ten máis profundidade no REA interactivo, que sería o fío condutor da situación de aprendizaxe. Tamén posto que o diario de aprendizaxe require dun proceso de reflexión ao rematar cada fase, cubrirase nun momento ao final de cada fase, ben sexa na aula ou noutro momento que o alumnado atope.
As fases 4 e 5, correspondentes á elaboración do reto e as conclusións e coavaliación dos retos, realízanse tamén no pavillón/ximnasio xa que este reto consiste na elaboración/construción de circuítos motrices.
Fase | Seccións | Descrición do traballo a desenvolver | Temporalización |
---|---|---|---|
FASE 1: Presentación |
1.1 A vida e os obstáculos 1.2 O reto 1.3 Obxectivos 1.4 O noso plan de acción 1.5 Diario de aprendizaxe |
|
Sesión 1 Aula ordinaria |
FASE 2: As túas habilidades para superar obstáculos |
2.1 Que habilidades tes? 2.2 Os grupos 2.3 Canto sabes das túas habilidades? 2.4 Diario de aprendizaxe |
|
Sesión 1 (S1) Aula ordinaria Sesión 2 (S2) Sesión motriz |
FASE 3: Prepárate para superar barreiras |
3.1 Un mundo feito para todos? 3.2 Capacidades físicas básicas 3.2.1 Saltos á corda 3.2.2 Parkour 3.3 Valora os teus progresos 3.4 Diario de aprendizaxe |
|
Sesión 1 (S1) Aula ordinaria e complementar con 'Flipped Classroom' Sesións 3, 4, 5 e 6 (S3, S4, S5, S6) Sesións motrices centradas nos contidos |
FASE 4: Construción dos circuítos |
4.1 O camiño para conseguilo 4.1.1 Pensa e idea 4.1.2 Monta e proba 4.1.3 Elabora e entrega 4.2 Comproba o teu reto 4.3 Diario de aprendizaxe |
|
Sesión 7 (S7) Sesión motriz |
FASE 5: E para finalizar... |
5.1 Coavaliación e outras opinións 5.2 O traballo en equipo 5.3 Valoro o meu traballo 5.4 Diario de aprendizaxe |
|
Sesións 8 e 9 (S8 e S9) Sesións motrices |